Χ. Σπίρτζης : Για την επέκταση του προαστιακού προς Ραφήνα και τον στρατηγικό σχεδιασμό των δημόσιων υποδομών στην Αττική

Χ. Σπίρτζης : Για την επέκταση του προαστιακού προς Ραφήνα και τον στρατηγικό σχεδιασμό των δημόσιων υποδομών στην Αττική

Σημεία συνέντευξης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στον ραδιοφωνικό σταθμό «2 47» και το δημοσιογράφο κ. Κώστα Αρβανίτη.

 Για την επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα και τον στρατηγικό σχεδιασμό των δημόσιων υποδομών στην Αττική

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πριν πάω στον ΟΑΣΘ, γιατί θα πάμε και στον ΟΑΣΘ, γιατί έγινε εκεί μια ιστορία, θέλω να ρωτήσω εάν υπάρχουν άλλα έργα σε εξέλιξη και σε εκκρεμότητα. Εγώ έχω στο μυαλό μου κάτι και θα σας το πω. Τι θα γίνει με τον προαστιακό που θα φτάσει στο Λαύριο; Και με το λιμάνι του Λαυρίου. Δηλαδή εδώ θεωρώ και το πιστεύουν και όλοι δηλαδή και οι Λαυριώτες, όλη η λαυρεωτική, ότι αυτό θα δώσει ώθηση βρε παιδί μου στην οικονομία ένα τέτοιο λιμάνι να μένει τώρα με δυο γραμμές άνευ λόγου.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κάθε περιοχή θέλει να γίνουν κάποιες υποδομές για να αναβαθμιστεί, ή γιατί υπάρχουν κάποιες προτάσεις για την εμπορική, οικονομική δραστηριότητα που έχει. Δε νομίζω ότι πρέπει να συνεχίσουν και οι τοπικές κοινωνίες και η πολιτεία συνολικά ,να είναι στην ίδια λογική. Το Λαύριο σαν λιμάνι και ο προαστιακός πρέπει να αναπτυχθεί, γιατί στο συνολικό σχεδιασμό που υπάρχει, είναι ένα λιμάνι που βοηθάει και την Αττική και τη χώρα με την αναβάθμισή του. Κι αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει, κατά τη γνώμη μου, και για περιβαλλοντικούς λόγους, αλλά και για λόγους εξυπηρέτησης των επιβατών από το λιμάνι του Λαυρίου και της Ραφήνας, να φτάσει εκεί ο προαστιακός και στο Λαύριο και στη Ραφήνα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και για τα εμπορεύματα, νομίζω.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι τόσο πολύ για τα εμπορεύματα. Κυρίως για το επιβατικό κοινό. Πιστεύω ότι η ακτοπλοϊα, τουλάχιστον σε συζητήσεις που έχουμε κάνει με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, δε μπορεί να συνεχίσει να έχει την πλειοψηφία της δραστηριότητάς της στον Πειραιά, όταν το λιμάνι του Λαυρίου και της Ραφήνας εξοικονομεί και χρόνο για την ακτοπλοϊα και έχει και πολλά άλλα θέματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό σας το σταμάτησαν το έργο; Για τον προαστιακό λέω για να πας μέχρι το Λαύριο.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ποτέ δεν το είχαν εντάξει. Εκαναν συζητήσεις επί συζητήσεων για να μην το εντάξουν ποτέ. Και τον προαστιακό του Λαυρίου και της Ραφήνας και τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και πολλά άλλα. Τα έργα αυτή τη στιγμή που σχεδιάζουμε κύριε Αρβανίτη δεν έχουν να κάνουν με τη φιλοσοφία και τη λογική που είχαμε ζήσει στο παρελθόν. Δε θέλουμε να αναπαράγουμε τη λογική να κάνουμε ένα δρόμο εδώ, ένα λιμάνι παραπέρα, κάτι άλλο πιο εκεί και να είμαστε σε μια λογική πολιτικής αντιπαροχής, όπως ήταν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις είτε με τις τοπικές κοινωνίες, είτε με τους δημάρχους, είτε με τους περιφερειάρχες.

Εμείς έχουμε ένα συγκεκριμένο σχεδιασμό, προωθούμε τα έργα που δίνουν αξία στη χώρα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ θέλω να μάθω για την Αττική, μιας και εδώ ακουγόμαστε ιδιαίτερα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι, αλλά δεν είναι μόνο η Αττική όμως.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να μείνω λίγο στην Αττική, σε αυτό που λέμε σχεδιασμός. Γιατί άλλο όραμα, άλλο σχεδιασμός. Σχεδιασμός είναι ότι προχωράμε σε διαδικασία υλοποίησης.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σχεδιασμός για την Αττική είναι ότι δεν έχουμε ένα λιμάνι, τον Πειραιά από το οποίο ξεκινάνε και τελειώνουν όλα. Η ακτοπλοϊα, η εμπορική δραστηριότητα, η κρουαζιέρα, τα πάντα. Όλα είναι στον Πειραιά συγκεντρωμένα. Πρέπει για την Αττική να αποκεντρώσουμε πολλές δραστηριότητες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό δε δημιουργεί θέμα με τα συμφέροντα που ζούνε στον Πειραιά;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ρωτάω.Η μετεγκατάσταση δηλαδή μιας εταιρείας σε μια άλλη που είναι εκεί ….

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν υπάρχει κανένας λόγος μετεγκατάστασης καμίας εταιρείας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να καταλάβω το ποιοι ήταν οι λόγοι που δεν προωθούντο τα αυτονόητα τα προηγούμενα χρόνια.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι μια  καλή ερώτηση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστώ.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αλλά δεν θα ρωτήσετε εμένα. Θα ρωτήσετε αυτούς που επέλεγαν να μην έχουν σχεδιασμό στο υπουργείο, να μην υπάρχει καμία δομή για την ιεράρχηση των έργων, για το σχεδιασμό τους, για το στρατηγικό σχεδιασμό των υποδομών που έχει ανάγκη η χώρα, γιατί τα έργα δεν ήταν συνδεδεμένα με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και ποια έργα έδιναν υπεραξία ή έπρεπε να δίνουν υπεραξία για να έχουν και προτεραιότητα και στην πρωτογενή παραγωγή και στη μεταποίησή της και στη γεωπολιτική θέση της χώρας. Και αυτό δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να το αντικρούσει. Δεν υπήρχε ούτε τμήμα στο υπουργείο που να κάνει αυτή τη δουλειά. Να κάνει το στρατηγικό σχεδιασμό για τις δημόσιες υποδομές. Ούτε τμήμα.

Τώρα έγινε, στο προεδρικό διάταγμα στο νέο οργανισμό και επιτέλους έχουμε μια σύγχρονη νομοθεσία που δεν επιτρέπει καθυστερήσεις, δεν επιτρέπει να παίρνει ο κ. Αρβανίτης γιατί είναι φίλος του κ. Σπίρτζη εκατομμύρια με απευθείας αναθέσεις, ή πρόχειρους διαγωνισμούς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι μαζί μας, όπως σας λέγαμε και το πρωί ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο κ. Χρήστος Σπίρτζης.

-         Για την εξέλιξη των διαγωνιστικών διαδικασιών που αφορούν τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για το Πάτρα – Πύργος έχουν γίνει επτά διαγωνισμοί. Μένει ο όγδοος για το τελευταίο τμήμα που απομένει προς Πάτρα. Θα γίνει τέλη Σεπτέμβρη αρχές Οκτώβρη μετά από διαβούλευση που πρέπει να γίνει με την Τοπική κοινωνία, γιατί είχαμε δεσμευτεί  να τους δώσουμε δυο σενάρια για την όδευση του δρόμου. Είναι το Υπουργείο έτοιμο και μετά ξεκινάει.

 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από τη στιγμή που ξεκινάει, εντάξει γιατί είχαμε και στο πρόσφατο παρελθόν, ξεκίναγαν και ξαναξεκίναγαν και μετά ξαναξεκίναγαν και υπήρχε μια ιστορία του ξεκινήματος.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τώρα δε γίνεται αυτό.

 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ξέρω ότι δε γίνεται και θα τα πούμε αυτά. Αλλά πότε θα παραδοθεί αυτό το έργο; Είναι και καρμανιόλα, εκτός των άλλων.

 Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι καρμανιόλα. Το έργο έπρεπε να έχει παραδοθεί μαζί με την Ολυμπία Οδό, αν οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν το έβγαζαν από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Από την αναθεώρησή της.

Δεσμεύτηκαν τότε ότι θα το βγάλουν ως δημόσιο έργο. Δεν το έβγαλαν. Έβγαλαν ένα διαγωνισμό που ήταν διαβλητός, που δεν είχε σε πολλά μέρη μελέτες, που τις μελέτες τις είχε κάνει ο παραχωρησιούχος, αυτό σημαίνει, ότι κάποιες εταιρείες γνώριζαν και κάποιες δεν γνώριζαν διάφορα στοιχεία του έργου που ήταν κρίσιμα. Είχαν γίνει ενστάσεις και δεν υπήρχε καν η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το φάκελο μεγάλου έργου.

Στο διάσημα αυτό έχουν γίνει επτά δημοπρασίες, έχει γίνει η μελέτη βιωσιμότητας και μελέτη σκοπιμότητας και η απαραίτητη διαβούλευση με τους συμβούλους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μένει να γίνει ο όγδοος διαγωνισμός και μένει να εγκριθεί οριστικά. Σε αυτή τη φάση είμαστε τώρα, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να ξεκινήσουν οι συμβάσεις και να ξεκινήσει και το έργο. Το χρονοδιάγραμμα είναι συγκεκριμένο. Δε μπορούν πλέον τα δημόσια έργα να κάνουν διαγωνισμούς εάν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις και οι αρχαιολογικές εργασίες. Άρα δεν έχει κανένας άλλοθι να καθυστερεί κάποιο έργο, εκτός απροόπτου. Και το απρόοπτο είναι μια φυσική καταστροφή. Δεν έχει κανένα λόγο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσο το πληρώσαμε αυτό το έργο που δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής;

 Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν το έχουμε πληρώσει ακόμα. Θα το πληρώναμε με 0% έκπτωση. Θα το πληρώναμε κοντά στα 500 εκατομμύρια ευρώ.

 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσα χιλιόμετρα είναι;

 Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν το θυμάμαι.

 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσα ήταν τα λεφτά, είπαμε;

 Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: 500 εκατομμύρια.

 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και πόσο θα γίνει;

 Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κάτω από το μισό.

 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με 250 δηλαδή;

 Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κάτω από το  μισό.

 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κάτω από το 250.

 Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι πραγματικά τρομερό, γιατί μας έχουν κατηγορήσει γι’ αυτό το έργο, γιατί κάναμε πολλαπλούς διαγωνισμούς και δε κάναμε ένα διαγωνισμό για να κατέβουμε λίγες εταιρείες και να το πάρουν πάλι με 0% έκπτωση, ή με πολύ μικρή έκπτωση. Δεν ακολουθήσαμε την πεπατημένη της Ν.Δ. και των προηγούμενων κυβερνήσεων και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι’ αυτό.

 ·         Για την τοποθέτηση του κ. Στέλιου Παππά στη θέση του προέδρου του ΔΣ του ΟΑΣΘ

 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει, βάζει το φίλο του όμως Πρόεδρο στον ΟΑΣΘ.

 Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αμισθί.

 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αμισθί, ξε-αμισθί….

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και δεν είναι φίλος μου.

 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Χάνετε. Γιατί να πούμε και τα άλλα, ο Στέλιος Παππάς είναι μεγάλη ιστορία στα ελληνικά πράγματα, αλλά την ερώτηση όμως πρέπει να την κάνω.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Γιατί είπε κανείς να μην την κάνετε;

 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Την έκανα.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Λοπόν ακούστε κ. Αρβανίτη. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που επιλέχθηκε Πρόεδρος ο Στέλιος Παππάς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για πέστε μου.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και θα σας μιλήσω μέσα από την καρδιά μου. Δεν μπορούσε να συνεχίσει η Θεσσαλονίκη να λειτουργεί ως ένα κλειστό κλαμπ ανθρώπων που συγκαλύπτουν ανά χώρο συγκεκριμένες παραβατικές συμπεριφορές. Έπρεπε να σπάσει αυτό το πράγμα. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι ένα μεγάλο χωριό. Είναι ένα πολύ μεγάλο μητροπολιτικό κέντρο της χώρας και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. 

Ο κ. Μυλόπουλος ο πρώην Πρύτανης, και γι’ αυτό μας καταγγείλανε, που είναι πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, είναι από τη Θεσσαλονίκη. Να μην έμπαινε στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ να ρωτήσω. Γιατί έχουμε τοποθετηθεί και εδώ. Το ποιος είναι ο Στέλιος Παπάς το λέει η ιστορία του Παππά. Ένα. Δεύτερο ήταν Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου. Και τρία, ο κ. Στέλιος Παππάς έχει γιο τον κ. Νίκο Παππά. Δηλαδή τον γέννησε. Έχει μια ιστορία δηλαδή μεγάλη.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το έχω πει και εγώ αυτό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άλλο είναι το θέμα. Εγώ ρωτώ. Εντάξει γιατί δίνετε άλλοθι στους αντιπάλους σας χρησιμοποιώντας τον κ. Παππά τον οποίο δεν τον αμφισβητεί κανένας; Πρώτος εγώ. Ενώ δεν θα μπορούσε να υπάρχει ένας άλλος να κάνει αυτή τη δουλειά, στο πολιτικό κόστος δηλαδή ρωτάω. Μια μανούρα που γίνεται και αναγκάζεσαι και κάνεις ….

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν το μετράω έτσι καθόλου. Το είπα και πριν, ποιοι ήταν μερικοί από τους λόγους που μπήκε ο Στέλιος Παππάς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, θέλω να τους ακούσω.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ο ένας είναι να υπάρχει ένας άνθρωπος με μεγάλη εμπειρία για να έχουμε και εμείς το κεφάλι μας ήσυχο, ότι δεν θα υπάρξει κανένας μηχανισμός που να μπορέσει να αποτρέψει τους ελέγχους και την εκκαθάριση που γίνεται στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για πόσο καιρό θα είναι ο κ. Παππάς;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα είναι μέχρι το Δεκέμβριο του 2019 που ολοκληρώνεται η εκκαθάριση. Είναι προφανές ότι ο κ. Παππάς μπήκε εκεί ως εκκαθαριστής όταν έμαθε ότι δεν υπάρχουν πληρωμές των δεδουλευμένων των εργαζομένων από τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ ζήτησε να τοποθετηθεί στη θέση αμισθί. Δεν νομίζω ότι υπάρχει, εκτός από το επικοινωνιακό τρυκ για μια ακόμη φορά της Ν.Δ., κανένας άλλος λόγος να το συζητάμε. Πιστεύω όμως ότι θα ήταν καλό -και θα βγούνε αυτά σε σύντομο χρονικό διάστημα στην πορεία της εκκαθάρισης- να δούμε ποιοι ήταν οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ. Επειδή τους ενοχλεί που ο γιος του Στέλιου Παππά είναι ο Νίκος Παππάς. Να δούμε ποιοι πατεράδες και ποιοι γιοι είχαν εμπλοκή και ποια ανίψια και ποιοι συγγενείς με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μου τα πείτε σήμερα, ή θα περιμένω πάλι;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι θα περιμένετε, όπως και όλος ο κόσμος. Περιμένετε. Εσείς μάλιστα μαζί μας έχετε αναπτύξει μεγάλες αντοχές και υπομονή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αναμονή. Αυτό είναι αλήθεια.

Αυτό δηλαδή για να μάθουμε τα ονόματα των συγγενών που είχαν σχέση εταιρική, από ότι μου λέτε, εμπλοκή.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κάποιοι είχαν και εταιρική βεβαίως.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσο θα πάει δηλαδή;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν θα πάει και τόσο πολύ. Γι’ αυτό πήγε και ο Στέλιος για να μπορέσει μέσα από διαφανείς και νόμιμες διαδικασίες…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ότι ο κ. Παππάς είναι κορυφαίο στέλεχος και στέλεχος της αριστεράς, δεν βάζει και τα ερωτήματα, αυτό που λέμε, ότι ρε παιδί μου της εκδικητικής διαδικασίας; Δηλαδή βάλανε κομματικό να τους ….

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι. Βάλαμε το Στέλιο Παππά για να στείλουμε ένα μήνυμα στους κύκλους της Θεσσαλονίκης που εκμεταλλεύονται την πόλη και τη μεταχειρίζονται σαν να είναι μεγάλο χωριό όλα αυτά τα χρόνια για να πριμοδοτούν συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα και όχι μόνο στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών γενικότερα και βάλαμε το Στέλιο Παππά για να στείλουμε και ένα πολιτικό μήνυμα, ότι δεν θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ.

 

·         Για την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ για τον ΟΑΣΘ

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η ιστορία με το Συμβούλιο της Επικρατείας και αυτή την οργανωμένη διαρροή που ξαφνικά έπαιζαν τα μέσα το ίδιο πράγμα, θα πούμε και για το Συμβούλιο της Επικρατείας.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τι από ποιο ήταν; Από τη Ν.Δ. Την άλλη μέρα που απαντήσαμε βγήκε η Ν.Δ. ως συνήθως και μας κατήγγειλε ότι κάνουμε σπατάλες γιατί θέλουμε να μετακινούνται και στη Θεσσαλονίκη οι άνεργοι δωρεάν, όπως και στην Αθήνα. Γιατί τα πρόστιμα των ανέργων κ. Αρβανίτη ο ΟΑΣΘ δεν τα διέγραφε, τα ζητούσε από το ελληνικό δημόσιο και μετά τις διαιτητικές αποφάσεις τα ελάμβανε κιόλας.

Δηλαδή ένας άνεργος μετακινούνταν με το λεωφορείο του ΟΑΣΘ, δεν είχε να πληρώσει, τον έπιαναν, του έβαζαν ένα πρόστιμο 30 40 φορές πόσο είναι το εισιτήριο παραπάνω. Μετά τον καλούσαν, του ζητούσαν να κάνει μια αίτηση διαγραφής, το διέγραφαν και το πληρωνόντουσαν από το ελληνικό δημόσιο επί 30, επί 40. Δεν ξέρω εάν καταλαβαίνετε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καταλαβαίνω.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Αυτό, κατά τη γνώμη μου, είναι απάτη. Αν δεν είναι νόμιμη απάτη, είναι ηθική απάτη. Αυτά τα πράγματα που είναι πολιτική μας βούληση μέσω του αποϊδιωτικοποιημένου ΟΑΣΘ να τελειώσουν, μερικά από αυτά, η Ν.Δ. τα κατήγγειλε. Τα θεωρεί δαπάνη, μεγάλο κόστος. Δηλαδή η Ν.Δ. όταν σπαταλούσε 140 εκατομμύρια το χρόνο για τους κολλητούς της μετόχους του ΟΑΣΘ δεν είχε κόστος. Έχει κόστος η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και τα πρόστιμα που τα πληρωνόταν ο ΟΑΣΘ από το ελληνικό δημόσιο. Είναι τρομερό δηλαδή. Είναι τρέλα.

 

·         Για τη λειτουργία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνίων Αθηνών

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έρχομαι στην Αθήνα, στον δικό μας οργανισμό, τον αθηναϊκό οργανισμό δηλαδή. Εδώ θέλω να ρωτήσω σε γενικές γραμμές Υπουργέ, εάν έχουμε εξοικονόμηση πόρων τα τελευταία 2,5 χρόνια.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και βέβαια έχουμε.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μου πείτε. Δύο. Έχω την απαίτηση επειδή το πληρώνουμε το λεωφορείο από τον κρατικό προϋπολογισμό, ο πολίτης δηλαδή είτε το χρησιμοποιώ, είτε δεν το χρησιμοποιώ, οφείλω, αυτές είναι οι διαφορετικές αντιλήψεις, θέλω να έχω καλά λεωφορεία, καθαρά λεωφορεία, καλές υπηρεσίες, όσο το δυνατόν καλύτερες, ευρωπαϊκού επιπέδου το 2017.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Προφανώς οφείλει το ελληνικό δημόσιο να έχει σύγχρονα λεωφορεία, καθαρά λεωφορεία, τακτικές γραμμές και όλα τα υπόλοιπα που συζητάμε. Για να γίνει αυτό όμως, έπρεπε να έχουμε βρει και κάποιους  οργανισμούς που ήταν υγιέστατοι. Εμείς βρήκαμε την ΟΣΥ όχι με ελλείμματα λογιστικά, να χρωστάει στους προμηθευτές, στο ΙΚΑ, στις εταιρείες που την προμηθεύανε καύσιμα, ανταλλακτικά κλπ, πάνω από 110 εκατομμύρια ευρώ. Κινδύνευσαν τρεις φορές τα λεωφορεία της ΟΣΥ να μη μπορούν να έχουν καύσιμα, αέριο για να κινηθούν.

Επομένως και πρέπει να έχουμε σύγχρονα λεωφορεία, αλλά για να έχουμε σύγχρονα λεωφορεία πρέπει να μπορέσουμε να βρούμε και λεφτά για να έχουμε σύγχρονα λεωφορεία. Και εμείς βρήκαμε ελλείμματα. Και δεν βρήκαμε μόνο ελλείμματα σε λεωφορεία και σε χρήματα, βρήκαμε και σε έμψυχο δυναμικό.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή;

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όλες οι κρίσιμες ειδικότητες στις αστικές μεταφορικές της εταιρείας των αστικών μεταφορών και στο μετρό και στην ΟΣΥ, δεν υπάρχουν, είναι σε έλλειψη. Έχουμε δηλαδή μηχανοδηγούς στα μέσα σταθερής τροχιάς και οδηγούς στην ΟΣΥ που για διάφορους λόγους μετακινήθηκαν, πήγαν σε άλλες υπηρεσίες, άλλαξαν ειδικότητες.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μετακινήθηκαν πώς;

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Τι εννοείτε πώς; Με τους νόμους της Ν.Δ., του κ. Μητσοτάκη, γιατί τότε κάνανε ένα σχεδιασμό…

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μηχανοδηγός πού πήρε μετάταξη; Δηλαδή τι να κάνει;

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Έχει πάει στο Υπουργείο Πολιτισμού. Έχουν πάει αρκετοί. Σε νοσοκομεία της χώρας.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ως τι;

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ως τι; Φαντάζομαι ότι δεν έχει μετρό ή τρενάκι ούτε στο νοσοκομείο, ούτε στο Υπουργείο Πολιτισμού. Για να καταλάβετε ποιος είναι ο τρόπος.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το ξέρω. Ψηφίστηκαν και καταψηφίστηκαν.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σήμερα κάνουν κριτική όμως.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εντάξει καλά κάνουν. Αυτή είναι η δημοκρατία. Κάνω κριτική. Αλλά άλλο θέλω εγώ. 2,5 χρόνια αυτό δεν το λες και σοσιαλισμό, μιας και είμαστε στη κουβέντα των αντικομμουνιστών, να έρθουν οι υπάλληλοι στις θέσεις τους.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι βέβαια.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί δεν έχουν γυρίσει;

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Κάποιοι έχουν γυρίσει και ετοιμάζουμε και νομοθετική ρύθμιση όσοι από αυτούς επιθυμούν να επιστρέψουν οικειοθελώς να επιστρέψουν. Γιατί δεν μπορείς τη ζωή του άλλου ανάλογα με το ποια κυβέρνηση είναι να τον μετακινείς με το ζόρι ανά υπηρεσία, με την απειλή κιόλας.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτοί βάλανε μέσο για να πάν εκεί.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι, όχι. Αυτοί πήγανε εκεί για να μην απολυθούν. Ήταν με τις τρομερές προβλέψεις που είχαν κάνει οι προηγούμενες κυβερνήσεις για το πώς θα μειωθεί, έτσι το λέγανε, το εργασιακό κόστος.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Α, δεν το ήξερα. Κατάλαβα τι λέτε.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Καταλάβατε;

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, ναι. Συγνώμη.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Υπάρχουν και αυτά που λέτε. Υπάρχουν και άνθρωποι που έχουν προσληφθεί ως οδηγοί και είχαν μια ιδιαίτερη μεταχείριση και άλλαξαν ειδικότητα κλπ. Όμως αυτό είναι ένα δεύτερο κομμάτι.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για πόσους εργαζόμενους μιλάμε περίπου;

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν το έχω πρόχειρο. Μπορώ όμως να σας πω ότι ….

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι αξιόλογο το νούμερο ή κάνουμε κουβέντα …

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι αξιόλογο το νούμερο, ιδιαίτερα στους οδηγούς των λεωφορείων. Και είναι ακόμα πιο αξιόλογο το νούμερο και στους μηχανοδηγούς και στους τεχνικούς, όταν δεν μπορείς να καλύψεις στοιχειωδώς τα δρομολόγια που έχεις, ή που πρέπει να υλοποιηθούν. Για τα λεωφορεία, επειδή είπατε ότι πρέπει να έχουμε σύγχρονα λεωφορεία. Και εγώ το λέω και όλος ο κόσμος. Δε μπορεί όμως η χώρα μας να είναι μόνιμα καταναλωτής. Δηλαδή μόνιμα να αγοράζει λεωφορεία από 3, 4 μεγάλους οίκους χωρίς να επιχειρήσουμε να φέρουμε και ένα κομμάτι της παραγωγικής δομής.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το είχαμε. Αυτό το χάσαμε.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα το ξαναφέρουμε. Κάποιοι θέλανε μια χώρα, πώς το έλεγε ο κ. Σημίτης; Χώρα υπηρεσιών και είδαμε πού μας έφερε αυτό το δόγμα και αυτή η τακτική εδώ και 10ετίες και κάποιοι μιλούν για τη δίκαιη ανάπτυξη και για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Άρα όταν έχουμε ανάγκη πάνω από 1.000 νέα λεωφορεία στην Αθήνα και κάτι λιγότερο από 1.000 στη Θεσσαλονίκη, και προφανώς και ο ιδιωτικός τομέας, τα αστικά ΚΤΕΛ, χρειάζονται και αυτά νέα λεωφορεία, τα ανανεώνουν κάθε κάποια χρόνια, είναι απολύτως λογικό να διεκδικήσει η χώρα να έχει παραγωγικές μονάδες, αν όχι στο σύνολο της κατασκευής ενός λεωφορείου, σε μέρος.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σωστά.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σωστά, αλλά δεν γινόταν όλα αυτά τα χρόνια. Τα είχαμε και τα κλείσανε.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ρωτώ. Με τα ΚΤΕΛ τι γίνεται; Είχαμε ένα θέμα και με αυτούς.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Με ποια από όλα τα ΚΤΕΛ;

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα ΚΤΕΛ Αττικής.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ακούστε. Υπήρχε μια διοίκηση στα ΚΤΕΛ Αττικής η οποία ….

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάνε τα λεφτά.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Πάνε τα λεφτά. Αυτό είναι ένας ιδιότυπος κρατικοδίαιτος ιδιωτικός τομέας, που άλλοτε ελέω νομοθεσίας σαν τα ΚΤΕΛ Αττικής και άλλοτε ελέω συμβάσεων σαν τον ΟΑΣΘ, κάποιοι προύχοντες του παλαιοκομματισμού, πλούτιζαν σε βάρος του κοινωνικού συνόλου.

Στα ΚΤΕΛ Αττικής, από ότι γνωρίζω υπάρχει μια νέα διοίκηση. Εδώ και αρκετό καιρό προσπαθούν οι άνθρωποι να συμμαζέψουν την κατάσταση. Υπάρχει ανοχή από εμάς. Δεν είμαστε αυτό που θέλει η Ν.Δ. να επικοινωνήσει εχθροί του ιδιωτικού τομέα. Είμαστε όμως εχθροί του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού τομέα που τα κονομάει σε βάρος του κοινωνικού συνόλου και χωρίς να έχουν κανένα έλεγχο.

 

·         Για την κατασπατάληση οικονομικών πόρων και τη κακή διαχείριση του συγκοινωνιακού φορέα του ΟΑΣΘ από την παλαιά διοίκηση

 

Από το ’57 μέχρι σήμερα στο Υπουργείο δεν υπάρχει ένα χαρτί, ένα, από μια επιτροπή που να λέει ότι ο ΟΑΣΘ εκτελεί τη σύμβασή του. Μόνο λεφτά δίνανε. Δεν πρόκειται αυτό να συνεχιστεί. Από εμάς τουλάχιστον δεν θα συνεχιστεί.

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι σαφές. Εμείς έχουμε πάνω και τους ανθρώπους μας και το έλεγα και το πρωί στους ακροατές, γιατί σαν πρώτη εκπομπή, ότι δεν υπάρχει και πολίτης της Θεσσαλονίκης ο οποίος ήθελε την προηγούμενη κατάσταση.

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν έχετε δίκιο. Υπάρχουν πολίτες της Θεσσαλονίκης που ήταν κουμπωμένοι με τη Ν.Δ. και τον ΟΑΣΘ και τον παλαιοκομματισμό, που επιθυμούσαν να συντηρηθεί αυτή η κατάσταση. Υπήρχαν πολίτες που δουλεύανε, ή είχαν τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, υπήρχαν συλλογικότητες, εντός εισαγωγικών όχι έτσι όπως το εννοούμε εμείς, που επιθυμούσαν να υπάρχει η ίδια κατάσταση στον ΟΑΣΘ. Υπήρχαν προμηθευτές που χωρίς διαγωνισμούς αναλάμβαναν προμήθειες, ή υπηρεσίες. Υπήρχαν οι μέτοχοι. Ξέρετε τι είναι να είστε μέτοχος σε έναν οργανισμό που να τον επιδοτεί το ελληνικό δημόσιο και να έχεις στήσει και δυο τρία μαγαζιά από έξω …..

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και να αγοράζει ο Οργανισμός από εσένα;

 

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ναι. Π.χ. τα αμαξοστάσια τα νοίκιαζε ένας συνεταιρισμός που τα μέλη του Συνεταιρισμού ήταν οι ίδιοι μέτοχοι του ΟΑΣΘ. Είδατε τι ωραία; Να το κάνουμε όλοι αυτό. Γιατί να το κάνουν μόνο οι φίλοι 60 χρονών της Ν.Δ. και οι απόγονοί τους;

Προσθήκη σχολίου

2 σχόλια

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

  • Guest
    Ανώνυμος χρήστης Τρίτη, 22 Αυγούστου 2017 08:31 Σύνδεσμος σχολίου

    Επί της ουσίας (για τη Ραφήνα) ούτε δεσμεύτηκε, ούτε αναφέρει σχεδιασμό ή υλοποίηση. Θεωρητικά και αερολογόντας αφήνει πολλά ερωτηματικά χωρίς να δεσμεύεται για κάτι.

  • Guest
    Ανώνυμος χρήστης Δευτέρα, 21 Αυγούστου 2017 21:54 Σύνδεσμος σχολίου

    Για τα θέματα που μας ενδιαφέρουν: δεν βλέπω να έχουν αποφασίσει αμετάκλητα να φύγουν τα επιβατηγά από τον Πειραιά. Δεν βλέπω να υπάρχει κάποια οριστική απόφαση για προαστιακό, αττ. οδό στη Ραφήνα. Μακάρι να κάνω λάθος.

επιστροφή στην κορυφή